🧠 Faol O‘qish – O‘qish faol jarayon bo‘lib, o‘quvchilar bilimni tadqiq qilish va muammoni hal qilish orqali o‘zlashtiradi.
🌱 Oldingi Bilimlar – Yangi bilimlar mavjud bilimlar va tajriba asosida shakllanadi.
💡 Ijtimoiy O‘zaro Ta’sir – O‘rganish jarayoni muloqot va hamkorlik orqali kuchayadi.
🔄 Refleksiya – O‘quvchilar o‘z bilimini mustahkamlash uchun o‘z fikrlarini tahlil qilishi va baholashi kerak.
🎯 Kontekstli O‘qish – Bilim real hayotga asoslangan yoki mazmunli kontekstda o‘rganilganda yaxshiroq o‘zlashtiriladi.
Jan Piajening nazariyasi asosida ishlab chiqilgan.
Inson bilimni o‘zining aqliy rivojlanishiga asoslanib quradi.
Yangi bilimlar avval mavjud bo‘lgan aqliy model (shema) asosida o‘zlashtiriladi.
Lev Vygotskiy tomonidan ishlab chiqilgan.
Ijtimoiy muloqot va madaniy muhit bilim shakllanishida asosiy o‘rin tutadi.
Yaqin taraqqiyot zonasi (YTZ): o‘quvchi o‘zi mustaqil bajara olmaydigan, lekin murabbiy yoki ko‘makchi bilan bajara oladigan jarayonlar.
✅ Loyiha Asosidagi Ta’lim – O‘quvchilar real muammolarni hal qilish uchun loyiha ustida ishlaydi.
✅ Muammo Asosidagi Ta’lim – O‘quvchilar muammoni hal qilish yo‘llarini o‘zlari topadi.
✅ Tadqiqot Asosidagi Ta’lim – O‘quvchilar savollar berib, javoblarni o‘zi qidiradi.
✅ Tengdoshlar O‘qitishi – O‘quvchilar bir-biriga tushuntiradi va o‘qitadi.
✅ Rolli O‘yinlar – O‘quvchilar turli rollarni o‘ynab, turli nuqtai nazarlarni o‘rganadi.
✅ Tanishuv va tahlil qilish ko‘nikmalarini rivojlantiradi.
✅ Yodlashdan ko‘ra chuqurroq tushunishni shakllantiradi.
✅ Mustaqil o‘rganish va tashabbusni rivojlantiradi.
✅ Ijodkorlik va yangilikka intilishni kuchaytiradi.
✅ Muloqot va hamkorlik ko‘nikmalarini mustahkamlashga yordam beradi.
❌ Vaqt talab qiladi – Konstruktivistik o‘qish jarayoni ko‘proq vaqt talab qiladi.
❌ Noto‘g‘ri tushuncha shakllanishi mumkin – Tegishli yo‘nalish berilmasa, o‘quvchi noto‘g‘ri bilim shakllantirishi mumkin.
❌ O‘qituvchining murakkab roli – O‘qituvchi boshqaruvchi va kuzatuvchi o‘rtasidagi muvozanatni saqlashi kerak.
❌ Baholash qiyinligi – O‘quvchilarning chuqur tushunishini o‘lchash qiyin bo‘lishi mumkin.
👩🏫 Yo‘lboshchi sifatida faoliyat yuritadi, lekin to‘g‘ridan-to‘g‘ri o‘rgatmaydi.
💬 Savol berish va muloqot qilishni rag‘batlantiradi.
🛠️ O‘quv materiallari va resurslar bilan ta’minlaydi.
👥 Guruh bo‘lib ishlashni rag‘batlantiradi.
📈 O‘quvchilarning muvaffaqiyatini kuzatib, konstruktiv fikr bildiradi.
Konstruktivizm ta’limni faol, mustaqil va ijtimoiy jarayonga aylantiradi. Bu yondashuv orqali o‘quvchilar bilimni chuqurroq o‘zlashtiradi, tanqidiy fikrlash ko‘nikmasini rivojlantiradi va real hayotdagi muammolarni hal qilishga tayyor bo‘ladi.
Примечание: Вся информация, представленная на сайте, является неофициальной. Получить официальную информацию можно с сайтов соответствующих государственных организаций