O‘quvchilarning ismlarini yodlab oling va ularni tez-tez ism bilan chaqiring.
Ularning qiziqishlari, sevimli mashg‘ulotlari va orzulari haqida so‘rashing.
Faqat baholar emas, balki ularning holati va farovonligi siz uchun muhimligini ko‘rsating.
Har kimning fikrini tinglang va hurmat qiling.
Darslarda erkin fikr bildirish imkoniyatini yarating.
Qoidalarga qat’iy, lekin adolatli yondashing.
O‘quvchilar siz bilan bemalol gaplasha olishlari uchun ishonchli muhit yarating.
Ularga murakkab holatlarda yordam bering, hatto shaxsiy muammolari bo‘lsa ham.
Xatolarga sabr-toqat va tushunish bilan yondashing.
Dars topshiriqlarini tushunarli qilib tushuntiring.
O‘quvchilarning rivojlanishiga oid fikr-mulohazalarni tez-tez ayting.
Yutuqlarni ijobiy so‘zlar bilan e’tirof eting.
Iloji boricha mehribon, vijdonli va mas’uliyatli bo‘lishga harakat qiling.
Stressli vaziyatlarda ham o‘zingizni tuting.
O‘z ishingizga muhabbat bilan yondashing — bu o‘quvchilarni ham ilhomlantiradi.
Ularga mustaqil fikrlash va fikr bildirish imkoniyatini bering.
Muayyan qarorlar qabul qilishda (masalan, loyiha mavzularini tanlashda) ularni jalb qiling.
Har bir ishtirokni qadrlang va baholang.
O‘quvchilarning o‘rganish uslublarini inobatga oling.
Turli metod va uslublardan foydalaning.
Har bir o‘quvchining imkoniyatlariga qarab yondashing.
Kichik yutuqlarni ham alohida e’tirof eting.
O‘quvchilarni rag‘batlantiring — bu ularga motivatsiya beradi.
Yaxshi xatti-harakat va sa’y-harakatlarni tan oling.
Guruhlarda ishlash va jamoaviy loyihalarni tashkil eting.
O‘quvchilarni bir-birlariga yordam berishga undang.
O‘zaro hurmat va yordam muhitini shakllantiring.
O‘quvchilardan o‘z ishingiz va dars muhitiga doir fikr so‘rang.
O‘z ustingizda ishlashni davom ettiring.
Hissiy intellekt va muomala ko‘nikmalaringizni rivojlantiring.
O‘qituvchi va o‘quvchi o‘rtasidagi ijobiy munosabatlarni shakllantirish vaqt va e’tibor talab qiladi, lekin natijalari juda foydali bo‘ladi. Bunday munosabatlar o‘quvchilarning o‘qishga bo‘lgan ishtiyoqini oshiradi, sinfdagi muhitni yaxshilaydi va o‘qituvchining ishidan zavq olishini ta’minlaydi. Har bir o‘qituvchi bu borada faol bo‘lsa, maktabda sog‘lom va samarali ta’lim muhiti shakllanadi.
Примечание: Вся информация, представленная на сайте, является неофициальной. Получить официальную информацию можно с сайтов соответствующих государственных организаций